Youtube

Annonsér på YouTube

 

youtube bedrift

 

Om Youtube

 

Youtube er verdens største nettsted for opplastning, visning og deling av videoklipp.

 

Youtube er verdens nest største søkemotor, og hvis Youtube var en TV-kanal så ville den vært nest størst i Norge, rett bak TV 2. 

 

Plattformen har hele 1,5 milliarder brukere som logger på og bruker plattformen månedlig, og når man annonserer på plattformen så er det mange muligheter for å treffe det rette segmentet.

 

Med bilder, lyd og bevegelse kan du utløse et emosjonelt engasjement hos brukerne gjennom innhold du ikke finner i andre medier.

 

Få relevante seere

 

youtube mix mediebyrå

 

Når man skal gjennomføre en kampanje for bedriften på Youtube, så er det viktig at man treffer de riktige seerne for å ha en så effektiv kampanje som mulig.

 

Dette gjøres ved å målrette annonsen ved disse måtene:

 

  • Demografi
  • Geografi
  • Søkefraser
  • Interesser
  • Innhold

 

Forskjellige format man kan annonsere gjennom

 

TrueView In-Stream annonser

 

youtube ads video

 

Dette er annonser som vises før, under eller etter hovedvideoen, og det er mulig å hoppe over denne annonsen. Dersom brukeren velger å hoppe over så slipper bedriften å betale.

 

Bumperannonser

 

mix mediebyrå youtube

 

Dette er videoannonse på kun 6 sekunder, og dette er en effektiv måte å nå ut med et kort og slagkraftig budskap.

 

TrueView Discovery annonser

 

mix bedrift video youtube

 

Annonser som vises i dette formatet dukker opp i søkeresultatene, på startsiden og ved siden av beslektede videoer på YouTube.

 

Hva koster det å være synlig på Youtube?

 

Prisen for å annonsere på Youtube varierer da det ikke er noen fast pris eller oppstartskostnad. Man betaler basert på hvor mange klikk og engasjement man får gjennom annonseringen, og man kan kontrollere annonsene slik at man aldri går over det planlagte budsjettet man hadde tenkt å bruke.

 

Fordeler med å la et mediebyrå gjøre jobben

 

Det er mulig for alle å annonsere med videoannonseringer på videoplattformen, men det er som alt annet alltid anbefalt å la folk med erfaring og kompetanse gjøre jobben for et så effektivt resultat som mulig.

 

Ved å la konsulenter som har en dyp forståelse på plattformen, i tillegg til hvordan man ska sikte annonsen inn for å treffe de riktige seerne, så kan bedriften være trygg på at annonsen er så effektiv som mulig.

 

Suksesshistorie