Fordeler med markedsføring på Instagram

 

 

Vi har laget en liste over 9 fordeler med markedsføring på Instagram.

 

1. Øk synlighet med hashtags.

 

Hashtags er et sterkt og effektiv verktøy som bedrifter kan bruke for å øke synligheten på Instagram. Den eneste måten å få bedriften til å vises i søkeresultatene er gjennom hashtags. Hashtags gjør det også enklere for kunder og andre å finne bedriften.

 

2. Yngre demografi

 

Instagram er en plattform som er optimal å bruke dersom bedriften vil nå ut til det yngre segmentet. Mer enn 40% av brukerne er mellom 16 og 24 år, og hvis bedriften vil treffe dette segmentet så er Instagram en veldig effektiv plattform for nettopp dette.

 

3. Gjennomfør en markedsundersøkelse

 

Instagram er en god plattform for å se hvor mye ulike hashtagger blir brukt. Med andre ord, hvor populære disse hashtaggene er. Søkemotoren på Instagram viser deg hvor mange ganger en hashtag har blitt brukt, og det gjør at bedriften kan lage en strategi for å treffe de relevante hashtaggene.

 

4. Visuell markedsføring

 

Instagram er uten tvil en av de beste plattformene for å markedsføre med bilder eller videoer. Noe som gir mening, siden dette er hovedmålet med å bruke plattformen. Dersom man skal lykkes på Instagram så er det viktig å bruke gode bilder med høy kvalitet.

 

5. Størrelse har ingenting å si

 

Alt i fra små til gigantiske bedrifter kan lykkes på Instagram. Hvis man er god på å legge ut kvalitet, og engasjere folk, så kan man lykkes uavhengig av bedriften sin størrelse og budsjett på Instagram.

 

6. Instagram-Stories

 

Story-funksjonen til Instagram ble kopiert av Facebook (som eier plattformen), men ingen andre plattformer har lykkes like mye med story-funksjonen som Instagram. Det er en veldig god funksjon for å vise mye av hva bedriften holder på med, og det er en spesielt god måte å engasjere til konkurranser o.l.

 

7. Influencer marketing

 

Instagram er en god plattform for å gjøre interne adsavtaler med personer som har en del følgere, såkalt influencere. Dette er mye brukt av klesmerker, klokkemerker og andre ting som er lett å markedsføre på Instagram gjennom en influencer.

 

8. 10 ganger mer engasjement enn Facebook per. bruker

 

Instagram startet som en ren mobilapplikasjon, og det har den forblitt. En undersøkelse viser at folk bruker 86% av tiden innpå apper, forran nettleseren. Instagram blir ofte favorisert fordi plattformen har en mye mer enkel og ren plattform, i motsetning til Facebook som er veldig overveldende med sponsede ads og andre ting.

 

9. Over én tredjedel av brukerne har kjøpt et produkt via appen

 

Dette gjør at det er 70% større sjanse for at Instagram-brukere kjøper et produkt, i motsetning til ikke-brukere.

 

Instagram er uten tvil den plattformen som genererer flest salg for bedrifter. Mye av grunnen til dette er bruken av influencere, i tillegg til at fristende bilder og videoer lokker kundene inn til nettbutikken. Det er også bilder og videoer på Facebook, men det er enda mer ryddig på Instagram, og i tillegg så er det mange kunder som finner bedrifter gjennom ulike hashtags som nevnt tidligere.

 

Publisert av @mixmedia i november 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *