Instagram

Få bedriften synlig der folk ser

 

Instagram er et sosialt nettverk og en foto og videodelingstjeneste som eies av Facebook.

 

Instagram gir annonsøren samme målrettingsmuligheter som Facebook, og det er derfor en vleidg god plattform for annonsering hvor man kan treffe det rette kundesegmentet. 

 

Les også: 9 grunner til å bruke Instagram

 

Velg ønsket format

 

Instagram tilbyr flere format som man kan vise annonsene på:

 

1. Bildeannonser

 

instagram bedrift

 

Promoter bedriften din på en enkel og tiltalende måte gjennom et liggende eller kvadratisk bilde på Instagram. 

 

2. Videoannonser

 

instagram firma

 

Skap flere inntrykk ved syn, lyd og bevegelse i en liggende eller kvadratisk video på opptil 60 sekunder

 

3. Karusellannonser

 

Få flere ekstra lag med dybde og innhold gjennom å tilby de som ser annonsen å kunne sveipe for å se flere bilder og videoer i én og samme annonse.

 

4. Annonsér i Stories

 

Instagram-stories blir brukt av mer enn 400 millioner kontoer daglig, og funksjonen er veldig effektiv til å kjøre kampanjer i. Da vil annonsene til bedriften din dukke opp mellom overgangen fra visningen av én story til en annen.

 

5. Samlingsannonser

 

“Du kan bruke samlingsformatet til å inspirere publikummet ditt visuelt og gjøre det enklere for dem å oppdage, bla gjennom og kjøpe produkter. Fortell en integrert historie med fokus på produktet eller livsstilen, ved å bruke video, bilder eller begge deler.”

-Instagram

 

Velg ønsket målgruppe

 

 

Sikt inn annonsene til å treffe relevant målgruppe gjennom disse metodene:

 

  • Sted

  • Demografi

  • Interesser

  • Atferd

  • Egendefinerte publikum

  • Speilpublikum

 

Velg Mix til å gjøre jobben

 

Dersom bedriften din vil bruke plattformen til å annonsere i, så ta kontakt med oss slik at vi kan finne litt ut om hva som er forretningsmålet med annonseringen.

 

Vi vil da videre lage en strategisk plan for hvordan annonsebudsjettet kan bli brukt på en så effektiv måte som mulig, slik at bedriften får en så god ROI som mulig.