Hvorfor trenger min bedrift et mediebyrå?

 

Hvorfor samarbeide med et mediebyrå?

 

Det er langt i fra alle bedrifter som har sitt eget mediebyrå.

 

Mange bedrifter velger å ha egne ansatte som tar seg av bedriften sin tilstedeværelse på den digitale fronten.

 

I de fleste bransjer i dag så består mesteparten av merkevarebyggingen og markedsføringen på digitale plattformer, og konkuransen blir sterkere og sterkere på de forskjellige plattformene for hvert år som går.

 

Grunnen til dette er fordi “alle” har smarttelefon og internett, så det er her man har mulighet til å treffe de riktige kundene, og dette vet bedriftene.

 

Hva skal til for å gjøre det bra på internett

 

Det er mange variabler som skal til for å være så effektiv som mulig på internett.

 

Dersom man for eksempel utvikler og designer en nettside, så er ikke jobben gjort når nettsiden er ferdig.

 

Man må nemlig også sørge for at nettsiden indekseres i søkemotorene, og grunnen til det er at man vil treffe de kundene som søker på det bedriften kan tilby.

 

Da starter jobben med å utføre en søkemotoroptimalisering for å skaffe autoritet og relevans for nettstedet.

 

Et seriøst mediebyrå skal forstå viktigheten med å gjennomføre en grundig og organisk søkemotoroptimalisering i tillegg til å sørge for at nettstedet konverterer.

 

Effektiv digital markedsføring

 

Når man gjennomfører annonser på de ulike plattformene, så må man også sørge for at annonsen treffer de riktige menneskene.

 

Dette gjøres gjennom en grundig analyse hvor man finner en spiss formel på hva kundesegmentet til bedriften er ute etter.

 

Siden alle bedrifter er forskjellige og siden det er mange forskjellig bransjer, så må alle jobbene gjennomføres ved kreativ tenking hvor man prøver å skille bedriften ut fra konkurrentene.

 

Gjennom å skaffe god oversikt og innsikt i bransjen, så kombinerer mediebyråene kreativ tenking med innovative ideer som er siktet for å oppnå effektive reklamekampanjer som kobler merkevare til publikum.

 

Det er hovedsaklig det å få merkevaren til bedriften til å blomstre på de forskjellige mediene som er hovedoppgaven til mediebyråene.

 

I tillegg til dette, så skal mediebyrået sørge for at bedriften får en så god avkastning på markedsføringsbudsjettet som mulig, og gjennom å kunne måle Return on Investment og ha en skalerbar kampanje så gir man de mest effektive resultatene tilbake til bedriften.

 

Fordelene for bedriften

 

 

Her er en liste med positive fordeler med å ha et mediebyrå:

 

  • Det er billigere enn å ha en teknisk ansatt

  • Man får en profesjonell nettside som er utviklet og designet av folk som vet hva som skal til for å ha en vellykket hjemmeside

  • Bedriften kaster ikke bort penger på digital markedsføring som ikke gir resultat

  • Bedriften har gjennom alle de ulike digitale tjenestene som et mediebyrå kan tilby muligheten til å bygge en sterk merkevare 

  • Bedriften kan få realisert kreative ideer for hvordan bedriften skal kommunisere til kundene, f.eks gjennom en mobilapplikasjon

  • Ved å la konsulenter med teknisk kompetanse gjøre jobben så vil bedriften ha nesten ubegrenset med muligheter på internett

  • Bedriften blir mer fleksibel på internett, og kan raskt få realisert nye ideer

  • Bedriften kan bruke kapasitet og fokus på andre ting, mens de har profesjonelle som tar seg av den digitale delen