Google Ads til bedrift

Få bedriften synlig i verdens største søkemotor

Google er det mest brukte verktøyet for å finne bedrifter, og det er her bedrifter i forskjellige bransjer konkurrerer om å være synlig i søkeresultatene på relevante søkeord.

 

Over 90% av alle salgsprosesser starter med et søk i en søkemotor, og Google har den største markedsandelen av alle søkemotorer i verden

 

Få relevant trafikk 

 

Google Adwords

 

Når man annonserer bedriften på Google gjennom betalte annonseringer, så velger man søkeord som bedriften vil dukke opp på.

Hvis det er flere bedrifter som bruker de samme søkeordene så blir det auksjon mellom annonsørene, og det er ofte sånne situasjoner på store søkeord som “sportsbutikk” eller “klær”.

Derfor er det anbefalt å ha mer spisse annonseringer, og ved å ha en god kvalitet på annonsen så vil den også bli mer respektert i søkeresultatene.

 

Bestem hvor mye du vil betale

 

Når man annonserer gjennom søkeord på Google, så kan man sette opp et daglig budsjett, og i tillegg så betaler man bare når noen klikker på annonsen.

 

Velg sted, nettverk og søkeord

 

Etter at man har valgt budsjettet så begynner den strategiske jobben med å sikte inn annonsen mot den rette målgruppen. Med andre ord, man vil treffe de som er på jakt etter det bedriften kan tilby. Denne prosessen innebærer å gjennomføre en søkeordanalyse for bedriften, og etter man har valg ut hvilke søkeord man tror vil fungere best, så legger man disse inn.

 

Angi bud

 

Når man har ferdigstilt annonsen så må man legge inn et bud på søkeordene. I starten vil Google anbefale å gjøre det automatisk, slik at annonsen får så mange klikk som mulig innenfor det budsjettet som er angitt, men man kan også manuelt legge inn et bud selv.

 

Skriv annonsen

 

Den siste delen går ut på å skrive overskrift og tekst til annonsen som skal vises i Google.

Da velger man også landingsside som brukerne skal komme til dersom de klikker på annonsen.

 

google ads firma

 

Google setter kvalitet høyt

 

Når man gjennomfører en Google Adwords-kampanje for bedriften, så er det viktig at annonsen og landingssiden som blir annonsert er av best mulig kvalitet. Google er nemlig ikke verdens beste søkemotor uten grunn, og de vil derfor gi brukerne de beste og mest relevante søkeresultatene.

 

Dette er spørsmål som er relevante for hvor vellykket kampanjen blir:

 

Hvor god er landingssiden din?

Hvor god er kvaliteten på annonsen?

Hvor høyt er budet ditt?

 

 

Bestilling

 

Dersom du vil annonsere gjennom Google, så oppfordrer vi deg til å ta en videre dialog med oss hvor vi kommer frem til den beste løsningen.