Geo-fence

Engasjer kundene på en innovativ måte

 

 

Hva er geo-fencing?

 

(Geo-fence på 150 meter radius over KIWI Solli)

Geo-fencing er en virtuell geografisk grense rundt et spesifikt område ved hjelp av GPS eller RFID-teknologi, og formålet er å utløse en respons når en mobilenhet går inn i eller forlater området. 

 

Geo-fencing kan bli brukt på flere måter, og den er spesielt godt egnet for markedsføring for bedriften.

 

Ved å sammenslå den virtuelle og den ekte verden gjennom geo-fencing så gir dette en helt ny kundeopplevelse for de besøkende.

 

Eksempel på bruk

 

Du eier en kafé som holder til i en travel gågate hvor mange passerer forbi hver dag, og du har nettopp fått utviklet en mobilapplikasjon som har geo-fencing funksjonen integrert i seg.

 

Du har fått noen av kundene til å laste ned appen, og siden du vet at de mest lojale kundene går forbi kaféen din hver dag, så har du lagt geo-fencingen over kaféen i tillegg til at du har sørget for at radiusen er såpass stor at også de som går forbi kaféen ville komme inni det geografiske området.

 

Det er fredag og fint vær, og du har for første gang i år fått satt ut stoler og bord slik at folk kan sitte utfor kaféen og nyte en kaffe i solen.

 

Du vil feire den flotte dagen med å gi alle de besøkende som har mobilapplikasjonen en kupong hvor de kan få gratis påfyll.

 

Du har da laget kupongen slik at alle de som går forbi kaféen din (og har mobilapplikasjonen) vil få et push-varsel når de kommer innforbi geo-fencingen, og de vil da få en beskjed i mobilapplikasjonen;

 

“Hei! I dag feirer vi det flotte været med å gi deg gratis påfyll!

 

Alt du trenger å gjøre er å innløse denne kupongen i kassen”

 

 

Dette vil da engasjere de forbipasserende til å komme innom kaféen for å kjøpe en kaffe og få gratis påfyll, og det vil sannsynligvis også føre til mersalg for kaféen.

 

Mange bruksområder

 

Eksempelet over er bare et av mange muligheter for hvordan geo-fencing kan bli brukt.

 

Det fins utallige måter å bruke funksjonen på for å gi mer verdi til kundene.

 

Man kan legge geo-fencing overalt, det trenger ikke nødvendigvis bare være over bedriften sine fysiske lokaler.

 

Dersom bedriften holder til i Bergen for eksempel så ville Torgallmeningen vært en god plass å legge geo-fencingen over siden dette er en travel gate.

 

Man kan til og med legge geo-fencingen over konkurrentene sine lokaler.

 

 

Definér visningsvalg

 

Man kan stille inn hvordan handlingen i mobilapplikasjonen skal bli utløst på 3 forskjellige visningsmåter:

 

  • Ved inngang i området

  • Ved utgang av området

  • Etter å ha vært i området

 

Det er mulig å stille inn når på døgnet brukerne kan få varslingene, og som oftest er dette aktuelt i de timene bedriften holder åpent.

 

Man kan også stille inn sånn at brukerne får varselet flere ganger, for eksempel når de går inn i området neste gang.

 

Bestilling

 

Dersom du vil prøve geo-fencing til din bedrift, så kan vi utvikle og designe en mobilapplikasjon til bedriften din som har denne funksjonen integrert.

 

Vi vil også sette opp et SSL-sikret kontrollpanel hvor du kan enkelt legge inn alle meldingene/kupongene som skal bli utdelt i mobilapplikasjonen.