CRO til bedrift

Konverteringsfrekvens Optimalisering (CRO)

 

konverteringsoptimalisering bedrift

 

CRO er en annen engelsk forkortning for et langt navn, og CRO er minst like viktig som SEO.

 

CRO er i en kort og enkel setning:

 

Kunsten å gjøre oppmerksomhet om til handling

 

Dersom man har utført en god SEO, så vil man få organisk og relevant trafikk til nettsiden.

 

Men jobben er ikke ferdig når man har fått trafikk til nettstedet, fordi det hjelper ikke å bare få oppmerksomhet, man vil også at de som besøker nettsiden skal gjøre en handling, slik at bedriften får ett nytt salg eller en ny “lead”.

 

Målet er høyest mulig konverteringsprosent

 

Gjennom å optimalisere nettsiden sitt innhold og design, og strategisk finne en smart løsning for å gjøre trafikk om til nye salg/leads for bedriften, så vil man øke nettsiden sin konverteringsprosent.

 

Hvis nettsiden får 200 besøkende i måneden, og får 50 salg på disse, så har nettsiden en konverteringsprosent på 25.

 

Hvis bedriften øker sin konverteringsprosent fra 1 til 2, så vil inntektene til bedriften doble seg.

 

Attention -> Action

 

Oppmerksomheten til folk som er på internett er ofte kort, og det er derfor viktig å gjøre nettsiden brukervennlig og intuitiv, slik at de som lander på nettsiden velger å navigere gjennom nettsiden, i stedet for å raskt klikke seg ut og lete videre.

 

Ta kontakt på e-post: kontakt@mixmedia.no om du vil ha en vurdering av nettsiden sin CRO.