Brev til bedriftene

Brev til bedriftene: Spar tid og penger ved å bruke et mediebyrå

mix bedrift mediebyrå

Viktigheten av å henge med i digitaliseringen

digitalisering mediebyrå

 

Vi lever i en spennende tid, samtidig som det er en veldig usikker tid hvor man føler at man ikke lenger kan spå hvordan verden ser ut bare 10 år frem i tid.

 

Nesten ingen kunne ha forestilt seg hvor stort internett kom til å bli for 20 år siden, og vi er fortsatt helt i startfasen.

 

I starten så ble internett kun brukt av akademikerer, men det tok ikke så lang tid før forskjellige deler av næringslivet så muligheten i å tjene penger ved å ha egne butikker på internett hvor man kunne bestille forskjellige produkter og tjenester.

 

Nå er nesten alle aspekter ved å drive forretning basert på internett. Det er her man kommuniserer med kundene, det er her man markedsfører seg til nye og eksisterende kunder, og det er her man bygger sin merkevare.

 

Ingen kunne ha forestilt seg at over 90% av alle kjøpsprosesser starter med et søk i en søkemotor (Google), men når er det et fakta.

 

Det er heller ingen som kunne ha forestilt seg at Facebook kom til å ha over 2 milliarder brukere hvor de fleste av disse aktivt bruker plattformen daglig, og at bedrifter kom til å ha muligheten til å målrette annonsene sine til kundesegmenter på en så spesifikk og nøyaktig måte. 

 

Det er ikke lenge siden aviser, TV og radio var de enste mediene som folk fikk tilgang til informasjon på, hvor bare de store og kapitalsterke bedriftene fikk kjøpt oppmerksomheten til folket.

 

Nå har alle bedrifter muligheten til å ha sin egen mediekanal.

 

Informasjon er viktigere enn noen gang

informasjon mediebyrå

 

Vi lever i en alder hvor mange bedrifter overbetaler for digitale tjenester fordi de ikke vet verdien av det, og mange blir utnyttet på denne måten. 

 

Vi lever i en alder hvor de som ikke har nok informasjon og kunnskap om det digitale lett kan bli lurt. 

 

Mediebyråene sin oppgave er å hjelpe bedrifter som ikke har nok kunnskap om den digitale delen, ikke utnytte det.

 

Det kan også være kostbart for bedrifter å ikke ha nok informasjon. Da tenker vi ikke bare på det å overbetale for digitale tjenester, men kostnaden av å ikke vite hvordan man får en nettside til å bli indeksert og søkemotoroptimalisert slik at den får trafikk. 

 

Når nettsiden ikke får trafikk og ikke er synlig for kundene så forsvinner de største fordelene med å ha den.

 

Det kan også bli dyrt å annonsere for noe som ikke konverterer de besøkende til ønskede handlinger. 

Mix Mediebyrå - Vårt ønske

mediebyrået sitt ønske

 

Vi ønsker å hjelpe både små, mellomstore og store bedrifter med den digitale delen. 

 

Vi er ikke et mediebyrå som kun er ute etter å hjelpe de store bedriftene for å ha en “fancy” kundeliste.

 

Vi hjelper alle bedrifter som ønsker det, og vi prøver å lære opp bedrifter til hvordan de selv kan lykkes så mye som mulig på egenhånd gjennom vår blogg, kurs og seminarer. 

 

Vi prøver å dekke alle behov med våre digitale tjenester, og vi ønsker å være som en digital markedsavdeling for din bedrifter.

 

Vi prøver selv å lære oss så mye som mulig om hvordan man skal bygge en sterk merkevare på internett, i tillegg til å ha vellykket markedsføring og god kommunikasjon på digitale plattformer.

 

Det ville vært en løgn å si at vi kan alt om alt. Vi lærer nye ting hver dag, og vi prøver å dele de nyttige tingene vi selv lærer her på nettsiden vår. 

 

Vi har ikke holdt på i mer enn 3-4 måneder (i skrivende stund), og vi ønsker å dele det som fungerte for oss med andre bedrifter underveis. 

Liste med fordeler

fordeler mix mediebyrå

 

Her er en punktliste med noen av fordelene ved å samarbeide med et mediebyrå:

 

  • Arbeidet blir utført av profesjonelle

  • Man har et byrå som til daglig jobber med nettside og alt rundt nettsiden (analyseverktøy, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering, sikring, m.m) til å ta seg av bedriften sin nettside, og man får på denne måten utnyttet potensialet og fordelene ved å ha en nettside

  • Man har muligheten til å få medierådgivning når som helst

  • Man har konsulenter som har en dyp forståelse på Google, Facebook og flere av de sosiale mediene. 

  • Bedriften kan spare tid og penger, og heller fokusere på sin kjernekompetanse

  • Man kan få ukentlige eller månedlige rapporter

  • Man kan frigjør mye kapasitet ved å overlate den digitale delen til et byrå

  • Man er oppdatert på nye trender og nye verktøy som kan bli brukt for bedre kommunikasjon med kundene

  • Man får åpnet opp mulighetene, og er ikke begrenset til hva bedriften kan klare på egenhånd

  • Man har noen som ikke jobber i bedriften som kan komme med objektive meninger om hva som kan bli gjort bedre når det gjelder bedriftens merkevare, markedsføring og kommunikasjon på internett.

  • Man blir mer fleksibel, og man får alt under et tak.

  • Man har konsulenter som kan tilby grafisk design til bedriften 

 

Les også: Hvorfor trenger min bedrift et mediebyrå?

 

 

Kritiske spørsmål (Gjøre jobben selv)

spørsmål mediebyrå

Her er noen kritiske spørsmål man kan stille seg før man velger å gjøre det selv:

 

  • Hva vil det koste bedriften å ha en egen tekniker som kan gjøre jobben?

  • Hva vil det koste bedriften i antall arbeidstimer at noen ansatte i bedriften lærer seg alt selv?

  • Hva vil det koste bedriften å bruke mye tid på det, men ikke få resultater?

  • Hva vil det koste bedriften å bruke mye penger på annonseringer som ikke gir avkastning?

  • Hva vil det koste bedriften å utvikle en nettside, men ingen finner den, og at den ikke konverterer til salg eller «leads» for bedriften?

  • Hva vil det koste bedriften å ikke være konkurransedyktig på internett i den tiden vi lever i?

  • Hva vil det koste bedriften i antall tapte potensielle kunder med å ikke vær synlig på førstesiden i Google under relevante søkeord i bedriftens bransje?

Kritiske spørsmål (Samarbeid med mediebyrå/digitalbyrå)

spørsmål mediebyrå

Her er noen kritiske spørsmål man kan stille seg før man velger et mediebyrå til å gjøre jobben:

 

  • Hva vil det koste bedriften i året, og vil det være verdt kostnaden?

  • Hvor fleksibel vil mediebyrået være, og hvor raskt kan man gjøre endringer på vegne av bedriften?

  • Hvordan vil kommunikasjonen mellom byrået og bedriften være, og hva er risikoen for at mediebyrået også har konkurrenter i samme bransje som de jobber med?

  • Kan man stole på at mediebyrået gir resultater som samsvarer med lovordene de solgte seg inn på?

  • Hva vil det koste bedriften å eventuelt komme seg ut av avtalene?

  • Hvor stor del av bedriften er mediebyrået nødt til å være involvert i for å gjøre en god jobb med å representere bedriften i den digitale verden?

  • Hvordan kan man stole på at mediebyråene behandler all informasjon de får om bedriften konfedensielt?

  • Hvordan kan man stole på at mediebyråene behandler merkevaren til bedriften med respekt, og ikke tar seg for mange friheter som ikke samsvarer med retningslinjene som bedriften har satt?

Hvorfor vi ønsker å jobbe med bedriften din

handshake bedrift mediebyrå

 

Mix er en bedrift som lever av å utføre prosjekter og digitale tjenester for andre bedrifter. 

 

Vi prøver å forstå kundene våre, og vi prøver å omstille oss etter hva bedriftene har behov for.

 

Det oppleves av mange bedrifter som håpløst å klare å sette seg inn og forstå internett og alle tjenestene som følger med på en god og oversiktlig måte.

 

Det å henge med på den digitale delen tar mye tid og fokus vekk i fra det bedriften egentlig driver med.

 

Det er her vi vil hjelpe bedriftene.

 

Ved at vi hjelper bedrifter med den digitale delen så kan bedriften frigjør mye tid og ressurser som heller bør brukes til kjernevirksomheten til bedriften.

 

Det vi driver med til daglig kan deles inn i 3 hovedkategorier:

 

  • Merkevarebygging

 

Vi bygger digitale plattformer til bedrifter (Nettside, nettbutikk, mobilapplikasjoner, landingsider, bedriftsprofiler i sosiale medier og i søkemotorer, grafisk design av logo m.m).

 

  • Markedsføring

 

Når man har egne profiler og plattformer på internett så vil man videre at disse skal bli synlige for relevante kunder. Her bidrar vi med at vi søkemotoroptimaliserer innholdet til bedriftene og gjennomfører annonsekampanjer for bedriftene.

 

  • Kommunikasjon

 

Når man har fått synlighet og oppmerksomhet fra kunder så er det bare kommunikasjonen som gjenstår. Vi hjelper bedrifter med å kommunisere på en best mulig måte til eksisterende og nye kunder. Gode og lette kommunikasjonsmuligheter med bedriften vil øke kunderforhold. 

Overlat jobben til de som vil være best på det

mix best i norge

 

Når bedriften kan bruke all fokus på virksomheten sin så jobber vi for at bedriften skal blomstre i disse 3 kategoriene. 

 

Det er dette vi har et klart mål om å være best i Norge på. 

 

Samtidig som vi skriver om disse 3 kategoriene i bloggen vår, og deler vår kunnskap gjennom kurs og seminar, så jobber vi også for å være de beste i Norge på disse 3 tingene.

 

Måten vi blir bedre og lærer mer om dette er gjennom å lære vekk til andre bedrifter. 

Start en samtale med oss

mix mediebyrå penn

 

Hvis du er interresert i å jobbe med oss så start gjerne med å skrive en melding til oss. 

 

Skriv litt om bedriften og hvilke behov og ønsker du har.

 

Vi svarer deg så snart vi har muligheten.

 

Med vennlig hilsen,

mix mediebyrå

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *