Vi lager profiler til bedrifter i sosiale medier

sosiale medier mix mediebyrå

Profil på Facebook

Vi hjelper bedrifter med å sette opp flotte og informative Facebook-sider. 

 

En Facebook-side er som din egen personlig profil, men for bedrifter, organisasjoner eller offentlige figurer.

 

Når du har en Facebook-side for bedriften din så kan andre personer like/følge den, og de vil da automatisk få alle oppdateringer fra siden.

 

Noen av fordelene med å ha en bedriftsprofil på Facebook:

 

  • Økt kjennskap til bedriften

  • Muligheter for økt trafikk fra Facebook og over til nettsiden til bedriften

  • Muligheter for å dele nyheter og markedsføre bedriften

  • Muligheter for å engasjere kunder gjennom kampanjer

  • Muligheter til å snakke direkte med kundene gjennom en chat

  • Gode data og innsikter som kan forbedre bedriften (Facebook Insights)

 

Noen av utfordringene:

 

Tid, ressurs og ferdigheter: Det kan ta litt tid å sette seg inn i alle mulighetene og lære seg hvordan alle verktøyene kan brukes for å utnytte alle fordelene med å bruke en Facebook-side. Hvis man har ansette som ikke har noen erfaring fra før med å bygge bedriftsprofiler på Facebook så kan det ta en del arbeidstimer å komme skikkelig inn i det.

 

Budsjett: Det kan ta en god stund når man skal bygge opp en organisk følger/liker-liste til Facebook-siden, og dersom man ikke har så mange følgere så vil man ikke få formidlet bedriften til så mange som man kanskje ønsker. Derfor må man bruke betalte annonseringer for å nå ut til flere folk. Dette koster penger, og man velger da et budsjett man vil bruke hvor jo mer man bruker jo flere personer ser annonsen.

 

 

Profil på Google

Vi setter opp og optimaliserer “Google Min Bedrift” for bedrifter.

 

Hvis man vil gjøre det selv så har vi laget en enkel guide for hvordan man setter det opp:

 

Oppsett av GMB

 

Når du setter opp en GMB-profil for en bedrift så lærer Google mer om bedriften, og det gjør at den kan plassere den geografisk og i tillegg gjøre slik at den viser åpningstider, anmeldelser, nettside og mye annet nyttig informasjon for potensielle kunder. 

 

Å sette opp en GMB er en viktig del av lokal søkemotoroptimalisering og en av grunnene til dette er at den plasserer deg på Google-kartet, noe som gjør at personer i nærområdet vil få bedriften foreslått på Google som nærmeste bedrift i den bransjen de søker på.

 

google my business

 

 

Vi hjelper også bedrifter med oppsett og optimalisering av bedriftsprofiler i disse mediene:

Twitter - Instagram - YouTube - LinkedIn - Snapchat